Ustawienie zapłonu.
Układ zapłonowy – Zwany dla nas po prostu ” zapłon ” to również ważna część naszego samochodu które jako pierwsze rozpoczyna swoją pracę, gdy tylko wsiadamy do auta. Sam zapłon odpowiada takim obowiązkom jak kontrola pracy silnika i jak samo uruchomienie go. Faktem jest, że budowa zapłonu jest zrobiona z wielu małych elementów co nie pociesza osoby, która go naprawia, ale warto słuchać swojego samochodu, gdzie poważniejsze usterki związane z zapłonem mogą prowadzić do tak zwanego ” samozapłonu silnika ” Co już kompletnie nie brzmi fascynująco.
Zapewne większość osób się w ogóle zastanawia , co daje nam takie ustawienie zapłonu?
Cóż, samo regulowanie gaźnika i wprowadzony prawidłowy kąt zapłonu mają bardzo wielkie znaczenie na sam rozruch silnika, ale nawet na zużycie paliwa dodając czystą i spokojną pracę silnika. Sama regulacja jest czasochłonna i trzeba być precyzyjnym, a to skłania nas do odwiedzenia kogoś kto się zna w tej dziedzinie.
Jak możemy sprawdzić ustawienia kąta od zapłonu?
Takie czynności sprawdza się poprzedzeniem kontroli zwarcia styków – a jego prawidłowy kąt wynosi między 47 – 53 stopnie. Warto zaznaczyć, że taki pomiar wykonujemy na pracującym silniku, biegu tak zwanym ” jałowym ” i oczywiście potrzebny jest sprzęt do pomiarów.
Działanie układu zapłonowego wykorzystuje energię elektryczną, której głównym źródłem jest akumulator. Prąd przemieszcza się bezpośrednio z niego, aż do cewki zapłonowej i dalej do masy, która jest połączona z drugim zaciskiem naszego akumulatora. Taki cykl powoduje stworzenie pola magnetycznego w obu uzwojeniach
Jakie jest dokładne napięcie na przewodach?
Kluczem jest sama konstrukcja przewodu, gdzie musi przewodzić prąd o samym napięciu od 25 tysięcy do 30 tysięcy woltów. Stąd bardzo ważną konstrukcją przewodu jest nie tylko rdzeń, ale i izolacja. która również zabezpiecza pozostałe elementy przez bardzo wysokim napięciem.
Dokładne ceny gdybyśmy chcieli zajrzeć do mechanika nie są znane – każdy podchodzi do sytuacji indywidualnie, niby sam zapłon nie jest skomplikowany, ale w dzisiejszych czasach warto się wybrać do znajomego mechanik -a, niż do obcego, gdyż może to wpłynąć na nasz portfel.
Warto dodać, że większość osób gdy słyszy o cewce zapłonowej martwi się o koszty. W realnym świecie sama cewka wyższej klasy może zostać zakupiona za 150 złotych, a wersja z tańszych bazuje się na kwocie już od 50 złotych. Jak widać nie zawsze trzeba być przygotowanym na wysokie naprawy i wkładania w samochód kolejnych pieniędzy.
POST YOUR COMMENTS