Google Ad Groups i reklamy PPC
PPC to skrót od angielskiego terminu Pay Per Click. Jest to forma płatności za reklamę kontekstowa umieszczaną najczęściej na stronach wyników wyszukiwania popularnych wyszukiwarek internetowych takich jak Google, Bing czy Yahoo. Reklamy PPC należą do metod płatnego SEM lub inaczej mówiąc marketingu w wyszukiwarkach.
Biznes – w jaki sposób działają reklamy PPC?
Jeśli kupujesz reklamę typu PPC i zamieszczasz ogłoszenie na serwerze reklam to za taką reklamę płacisz tylko w sytuacjach, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę i wejdzie na Twoją stronę internetową. To bardzo prosty i sprawiedliwy mechanizm. Skuteczne kampanie reklam PPC pomagają firmom w uzyskaniu popularności w Internecie. Jeśli rozważasz rozpoczęcie kampanii reklam PPC, musisz wiedzieć także o narzędziu jakim jest Google Ad Groups. Narzędzie to jest podstawowym elementem marketingu opartego o reklamy typu PPC. Ad Groups zawiera niezbędne narzędzia do zarządzania dowolnym typem reklam PPC, które mają być wyświetlane w SERP i dzieli je zazwyczaj na trzy bardzo istotne elementy:
- Strona docelowa
Jest to strona główna Twojej witryny internetowej. Musi ona być inteligentnie skonstruowana z adekwatną treścią skierowaną do określonej grupy odbiorców. - Reklama tekstowa
Tekst reklamy powinien być elegancki i przydatny dla określonego zapytania. - Słowa kluczowe
Są to najważniejsze elementy we wszystkich płatnych kampaniach marketingowych SEM jak i organicznych metodach pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych (SEO). Słowa kluczowe umożliwiają wyszukiwanie treści w Internecie. Pomysł polega na tym, że słowa kluczowe, których używa odwiedzający do uzyskania wyników w SERP, powinny w jak największym stopniu pasować do słów kluczowych użytych w treści dostępnych na Twojej stronie www, adresie URL, nagłówkach, na stronie głównej i innych istotnych elementach. Zalecane są krótkie słowa kluczowe , słowa kluczowe z długim ogonem, oraz dbanie o odpowiednie ich rozmieszczenie i gęstość,
Słowa kluczowe warto też dobierać w oparciu o czynnik lokalizacji. Jest to bardzo istotny element kampanii marketingowych zwłaszcza w kampaniach marketingowych kierowanych geograficznie. Wyszukiwarki internetowe, lub inne serwery reklam zazwyczaj sugerują słowa kluczowe w przypadku reklam PPC i innych form płatnego SEM.
Wszyscy reklamodawcy powinni skupić się na utworzeniu skutecznej grupy reklam, ponieważ pomaga to w realizacji skutecznej i zorganizowanej kampanii reklamowej. Kampanie, które są przeprowadzone w sposób przemyślany są nagradzane przez większość wyszukiwarek przez wysoki poziom konwersji. Google zachęca do tworzenia grup reklam, które zawierają reklamy od podobnych celach. Zaleca się tworzenie kampanii składającej się z co najmniej jednej grupy reklam oraz warto jest uporządkować reklamy o wspólnej tematyce. Możesz na przykład tworzyć kategorie reklam według różnych rodzajów produktów i usług, które posiadasz w swojej ofercie.
Dobrze zorganizowane grupy reklam oznaczają, że wyszukiwarka Google może przyznać Twojej stronie wysoki Wynik Jakości. To z kolei oznacza, że za każde kliknięcie będziesz mógł zapłacić mniej, przez co Twoje kampanie reklamowe będą bardzie efektywne kosztowo.
Jak stworzyć skuteczną grupę reklam dla kampanii reklam PPC, którą polubi zarówno wyszukiwarka, jak i odwiedzający?
- Słowa kluczowe
Jak omówiono już ten aspekt wcześniej poprawne użycie słów kluczowych jest konieczne. Dodatkowo, Google dostarcza istotne słowa kluczowe klientowi, który zaoferuje najwyższą stawkę. - Tekst reklamy i strona docelowa powinny zawierać podobną treść
Dzięki grupom reklam można utworzyć stronę docelową, która będzie całkowicie kontekstowa z tekstem reklamy. Google preferuje te reklamy, które są zgodne z tekstem na stronie i umieszcza je wysoko w rankingu trafności. Wprowadzająca w błąd reklama, w której tekst reklamy mówi coś innego niż treść strony może być przyczyną strat dla firmy. Google może uznać takie działania za nielegalne i obniżyć pozycję rankingową takiej strony.
POST YOUR COMMENTS