|  | 

Biznes

Budowa lojalności klientów w 3 krokach

img-responsive

Kiedy prowadzimy firmę i sprzedajemy jakieś produkty czy też usługi, nie chcemy aby ktoś wybrał konkurencję, to jest oczywiste, dlatego musimy zbudować zaufanie i lojalność wśród klientów, jest to proces który wymaga od nas czasu i poświęcenia, ponieważ musimy konsekwentnie pracować na dobre imię naszej firmy, jednak jak tego dokonać?

Krok 1

Aby zbudować lojalność najpierw musimy zbudować zaufanie, a jak zbudować zaufanie?
Najłatwiej poprzez dostarczanie jakiejś wiedzy, oraz wartości, a więc budowa lojalności klientów poprzez aktywne słuchanie może odbyć się dzięki rozmowy online na żywo, którą możemy zorganizować przez skype, czy też inną platformę do rozmów online.
Wtedy zapraszamy na darmowe spotkanie online i tam tłumaczymy wiele rzeczy oraz dajemy świetny, wartościowy kontent.
Pokazujemy praktycznie rozwiązania, oraz odpowiadamy na pytania uczestników spotkania.
Możemy zaoferować (pod koniec takiego spotkania) nasze produkty czy też usługi w przyjaznej cenie.
Kolejnym świetnym pomysłem jest tak zwana “oferta mafijna” czyli produkt lub usługa w bardzo korzystnej cenie, przykładowo ebook o prowadzeniu biznesu w którym jest od A do Z jak rozpocząć biznes, prowadzić go, oraz jak tworzyć marketing i inne tego typu ważne rzeczy.
Jeśli ktoś taki ebook wystawi za cenę 289,99zł a wiedza w środku pozwoli zarabiać duże pieniądze to wtedy mówimy o “ofercie mafijnej”

Krok 2

Badania pokazały, że duży wpływ na nasze decyzje zakupowe mają emocje i to się sprawdza w życiu codziennym, w końcu kiedy widzimy głodne pieski w schronisku, jesteśmy skłonni wydać te 50 zł na karmę i zawieźć im, ale biorąc mniej drastyczny przykład, kiedy widzimy że jakieś ładne buty są przecenione z 499.00zł na 245.00zł i do tego napis “edycja limitowana” jest większe prawdopodobieństwo, że je zakupimy, prawda?
Tak więc emocje skłaniają klientów do zakupu, a jeśli zakupią i otrzymają produkt w świetniej jakości następnym razem u nas również zakupią.

Krok 3

Innym czynnikiem który może pomóc w budowaniu oddanej marki jest znak charakterystyczny, o co chodzi w tym przypadku?
Każdy kojarzy firmę “plush” która słynie z abonamentów do telefonów, oni zasłynęli ze swojej maskotki plusha który często jest zabawny lub sprawia małe kłopoty, maskotka ta jest ich wizerunek, zwłaszcza w telewizji.
Dlatego warto przemyśleć taki pomysł, znak wyróżniający pomoże nam w budowaniu oddanej oraz lojalnej marki, dlatego, że kiedy zobaczą lub usłyszą ludzie ten nasz znak charakterystyczny będą bardziej skłonni do wybrania naszych produktów niż konkurencji

budowa-lojalnosci-klientow-w-3-krokach

ABOUT THE AUTHOR